עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תואר במשפטים עם התמחות בדיני עבודה 

אחד התחומים המגוונים בעולם משפטים - התמחות בדיני עבודה 

התמחות בתחום המשפטי הינה הבסיס לקריירה של כל עורך הדין, אך אין זה אומר כי מדובר במסלול אחר ויחיד. בפני הסטודנט המתחיל למשפטים, ניצבת בחירה לא פשוטה בנוגע להתמקצעות הספציפית בתוך העולם הנרחב של הדין. במאמר זה נדון באחת הבחירות המגוונות שסוטדנט למשפטים יכול לבחור - התמחות בדיני עבודה.

אחת הבחירות האפשריות הינה דיני עבודה, תחום אשר למעשה עוסק בכל הנוגע להסדרת העבודה ויחסי העבודה בתחומים כגוןיחסי עובד-מעביד, חובות וזכויות הצדדים, ומשפט עבודה קיבוצי. תחום זה הינו נפרד ומופרד מתחומים אחרים בעולם המשפט, ואפילו ברמת בית הדין הוא מופרד ומתרחש בבתי הדין לעבודההתערבות החוק והסדרת ענייני העבודה תואר במשפטים יכול לפנות לכיוונים שונים, התמחות בדיני עבודה הינה פנייה אל כיוון העולם העסקי.

עם זאת, המיקוד הינו ספציפי בכל אשר בין העובד והמעביד. העיקרון המרכזי המניע את החקיקה בתחום זה הינו כי העבודה איננה מצרך, והיא קשורה באופן ישיר בעובד ואישיותומה הוא מביא עמו מבחינת כישורים, אך גם מבחינת אופי. מסיבה זו העיסוק בזכויותיו של העובד משמעו עיסוק בכבוד האדם, ומקום עבודה אשר אינו מכבד את עובדיו ומספק להם את התנאים הראויים למימושם העצמי נחשב לבעייתי ומנוכר.

כאשר מכילים את זכות הקניין על תחום אשר יש בו מן היחס החברתי, בני אדם והיחסים ביניהם, נכנסים לתמונה לא רק הזכות של בעל הקניין (המעביד) אלא גם חובותיו. זאת בהתאמה לכל מערכת יחסים בעיני החוקיש בה משהו מן ההדדיות. לשם הסדרת יחסים אלו, ישנם בישראל חוקי מגן להגנה על העובדים והמעבידים, כגון שכר מינימום, תנאים סוציאליים, וכדומה.

תחום נוסף חשוב בדיני עבודה הינו הסדרת יחסי עבודה קיבוציים, למעשה בהסדרת היחסים שבין ארגון עובדים למעביד או ארגון מעבידים. זאת בהתאמה לחוקים המאפשרים התאגדות עובדים, ניהול משא ומתן קיבוצי, והזכות לנקוט במאמצים קבוצתיים כחלק ממאבק קבוצתי בתצורות כגון שביתה.

דיני עבודה הינו עולם מרתק ונרחב של משפטים

התחום של דיני עבודה הוא אחד העשירים והמורכבים ביותר בתחום המשפט. סטודנטים הבוחרים תואר במשפטים עם התמחות זו, צפוי בפניהם מסע מפתיע בעדינותו החוקית, המושתת לא רק על חוקים יבשים אלא גם בסיטואציות משפטיות מורכבות, משתנות, ומצבים אפורים רבים הדורשים יצירתיות, הבנה מעמיקה של החוק והתקדימים בו, ניהול משא ומתן, ויכולת לחשוב מחוץ לקופסה.

התמחות זו מצריכה הבנה מעמיקה של העולם העסקי, המורכבות הקשורה בהעסקת עובדים על כלל רבדיה בחברה העסקית, ומצד שני את תמונת העולם מנקודת המבט של זכויות העובד או של ארגוני העובדים. זהו תחום הנוגע פעמים רבות גם במרקם העדין של האנושיות, בצד הפיננסי והכלכלי של העסק, וגם במשמעות של הזכות לעבודה והתפרנסות בכבוד, וכיצד זו פוגשת את הדרישות המורכבות של עסק בישראל.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button