עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה: מי אחראי?

תאונת דרכים בדרך לעבודה

ממשלות ישראל השונות חוקקו לאורך השנים חוקים שונים המסדירים את תנאי העבודה ואת מערכות היחסים שבין מעסיקים לעובדים. כיום כל עובד מפריש שורה ארוכה של מיסים כולל מס לביטוח לאומי – מוסד זה הוא זה שאחראי מטעם הממשלה על תשלומים שונים לאנשים ולעובדים בגין תביעות כאלו ואחרות, כאשר אחת השכיחות במחוזותינו למרבה הצער היא בגין תשלום כספים לנפגעים בתאונות עבודה. כספים אלו משולמים על פי קריטריונים שונים שנקבעו בחוק. במקרים רבים, התשלומים מופסקים לאחר חזרת הנפגעים לעבודה. במקרים קשים בהם נגרמת נכות קבועה אזי הם זכאים לקצבת נכות שנקבעת על פי קריטריונים קיימים.

עורכי דין העוסקים בדיני ביטוח לאומי

פגיעה בדרך אל העבודה וממנה

מבחינים בסוגים שונים של פגיעה בעבודה והם מוכרים כאשר העובד נפגע במהלך שעות עבודתו, כאשר הוא מבצע בפעילות הקשורה אליה או כשהוא נמצא בדרכו אליה או בחזרה ממנה.
אנשים מגיעים לעבודה בדרכים שונות, באמצעות כלי רכב ציבוריים, במכוניותיהם הפרטיות, בהסעות מאורגנות, על אופניים או ברגל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים בדרכם או בחזרתם מהעבודה היא מוגדרת כתאונת עבודה ונכנסת תחת סיווג זה. מכאן ואילך, כל ההתנהלות היא בהתאם לכללי נפגעים בעבודה. הנהלים הראשוניים מחייבים דיווח לביטוח לאומי, דיווח לחברת הביטוח המבטחת, טיפול ראשוני במוסד רפואי לנפגע תאונת עבודה וכיוצא בזה. העובד הנפגע ממשיך בשלב הראשון לקבל כספים ראשוניים מביטוח לאומי בגובה של 75% משכרו וזאת במשך כשלושה חודשים.

תשלום מביטוח לאומי ומהחברה המבטחת

החוק קובע כי רק פגיעה בעת נסיעה ישירה עם סטיות מקובלות (כמו הקפצת ילדים לבית ספר) נחשבות לכאלו שמוכנסות לקטגוריה של תאונת עבודה - סטייה לצורך קניות, פגישה אישית, שהייה במסיבה ועוד מנתקת את הקשר הישיר לתאונת העבודה.
הנפגע יכול לבקש פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי, וכן, פיצוי מהחברה המבטחת בגין תאונת הדרכים כאשר הפיצוי אינו כפול אלא משלים. כלומר, אם קיבל סכום מסוים מהביטוח הלאומי, יקבל השלמה כספית בהתאם לנזק שנגרם לו. במקרה של פגיעה במהלך העבודה הוא זכאי לקבל מהמעסיק פיצוי על נזקים שנגרמו לו, ואילו במקרים של תאונות דרכים הוא אינו זכאי לקבל תשלום מהמעסיק אלא רק מהחברה המבטחת בהתאם לחוק נפגעי תאונות דרכים. כאשר, למשל, הנפגע נוסע לעבודה במכוניתו והוא מודיע לביטוח לאומי על התאונה הוא יכול לקבל 25% מהתביעה מהמוסד עצמו ואת מלוא הכספים מחברת הביטוח. במקרים של תביעה לנכות בעקבות התאונה הוא יכול להגיש תביעת נכות ראשונית לביטוח לאומי ולאחר קבלתה להמשיך ולתבוע את חברת הביטוח על מנת לקבל אחוזי נכות נוספים.
קיימות אופציות נוספות שונות לניצול הזכויות במקרים מסוג זה, ומומלץ מאד להיעזר בשירותיהם של עורכי דין העוסקים בדיני ביטוח לאומי, בעלי ידע, ניסיון ומוניטין בתחום אשר יוכלו לייצג היטב את הלקוח אל מול הגורמים הרלוונטיים במוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ובכלל, וזאת בהצלחה רבה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button