עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

עו"ד המתמחה בתחום המיסוי המוניציפאלי

עורך דין ארנונה - אופן גביית הארנונה

כל רשות מוניציפאלית גובה מיסים שונים מאנשים פרטים, עסקים, ארגונים וגופים אחרים. הכספים הללו נכנסים לתקציבה ומיועדים לניהול שוטף, לפרויקטים שונים ולמטרות אחרות. הארנונה הינה המס החשוב והעיקרי ומוטלת על כל מי שמחזיק נכס, משכירו או מחזיק בו באופן אחר. היא נקבעת על פי פרמטרים שונים וביניהם האזור בו ממוקם המבנה או הנדל"ן האחר, שימושו, שטחו ועוד. יש מיסים לשטחים סגורים, לחדרי שירות ומרפסות, לשטחים פתוחים ובהם חניות, מרפסות ועוד. ארנונה נקבעת על פי פקודת העיריות ו/או המועצות המקומיות ומכוח חקיקת משנה של הרשויות המקומיות. הרשויות הן אשר קובעות את הסיווגים הראשיים המתאימים למגוון השימושים ואת תעריפי המינימום והמקסימום של אותם סיווגים. עורך דין ארנונה יכול לסייע בהתנהלות מול הגופים המתאימים בכל הקשור לנושא הארנונה.

החוק קובע גם את עקרונות הטלת הארנונה ואופן גבייתה. כל רשות קובעת את גובה המס בהתאם להחלטתה ובתנאי שהוא אינו חורג מהמסגרת הנתונה. נישום המקבל את הודעת השומה חייב לבדוק ויכול להיעזר בשירות עורך דין ארנונה המתמחה בכך. יש לו אפשרות להשגה בתוך 90 יום מיום קבלת ההודעה. המס הינו שנתי וניתן לשלמו בפעם אחת, ולרוב, יש הנחות על שיטת תשלום זאת.  ניתן לשלם בתשלומים דו חודשיים, כפי שהם נקבעים בפנקס תשלומים המונפק לנישום. במרבית המקרים, המס אינו משתנה למעט שינויים הנעשים מכורח התייקרויות מדד ואחרות. יש, לעיתים, התייקרויות שמגיעות  עקב בקשות חריגות של הרשויות למשרד הפנים בגין סיבות מגוונות, וכאשר הוא מאשר אותן אזי הן נכנסות לתוקף ומקבלות ביטוי בתעריף החדש.

בעל נכס המקבל את הדרישה חייב לבדוק אם התבצעו בה שינויים. במידה והיו תוספות למחיר אזי הוא חייב לבדוק את חוקיותן ותקינותן. בנוסף לכל אלו, קיימים פטורים והנחות אשר הרשות חייבת להתחשב בהם, ובין היתר, הנחות למוסדות וגופים ציבוריים, הנחות לנכים, לאנשי גיל הזהב ולאחרים. במידה והתגלו טעויות לרעת הנישום אזי יש צורך לבקש תיקון, ובמידה והטעות נמשכה תקופה ארוכה, אזי מגיעים החזרי עודפי גבייה. לצד הארנונה קיימים מיסים והיטלים נוספים. יש כאלו בגין שימוש שוטף במערכות הרשויות המוניציפאליות, וכאן הכוונה להיטלי ביוב, וכן, צריכת מים. גם כאן יש תעריפים שונים ועסקים ומוסדות אשר צורכים כמות מים רבה והמס גבוה ומשמעותי עבורם, חייבים לבדוק אם התעריפים המוטלים נכונים וחוקיים.

היטלים נוספים הקשורים לנכס

היטלים אחרים הם בגין הצבת שלטים, אגרות שמירה, פינוי אשפה והטמנה לעסקים תעשייתיים וכדומה. קיימים היטלים על פרויקטים המתבצעים בשטח הרשות המוניציפאלית וכאן מדובר על היתרי בנייה, היטלי השבחה, היטלי פיתוח ועוד. מס הארנונה ומיסים אחרים אינם תלויים במצבו הפיננסי של העסק או של הבעלים ומבחינה זאת  עלולים להיות נטל. מומלץ להיעזר בשירות עורך דין ארנונה בעל מוניטין אשר טיפל בעשרות מקרים חריגים. כל חיסכון כספי יסייע רבות למשלמים אותו ויפנה כספים לצרכים ומטרות חשובות אחרות.

כמו כן עבור בעלי עסקים קיים מיסוי ארנונה שונה (מס שילוט, חניה ועוד). לכן עבור ייצוג מעסיקים כדאי לפנות לעו"ד ארנונה טוב שיוכל להתנהל אל מול הגורמים המתאימים.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button