עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

חוזה עבודה מול מעסיק – דגשים חשובים לעובד

התחלתם לעבוד במקום חדש, מתי לפנות ל- עו"ד דיני עבודה

תחילת עבודה במשרה חדשה כוללת לרוב חוזה עבודה הנחתם בין העובד למעסיק. חוזים אלו עשויים להשתנות מעט בתכנם בין מקום עבודה אחד לשני, אך הרעיון הבסיסי דומה – הגדרה פורמאלית ומחייבת על פי חוק של תנאי ההעסקה, הזכויות להן זכאי העובד, חובותיו כלפי מקום העבודה וכו'. לחוזה זה חשיבות עצומה עליה נעמוד בהמשך. לכן, מומלץ בכל עבודה חדשה להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה במטרה לוודא כי חוזה העבודה תקין, ובעיקר כי הוא מכיל את כל הסעיפים והנקודות העיקריות והחשובות מבחינתו של העובד.

עו"ד דיני עבודה

הגדרת תפקיד, שעות העבודה, זכויות סוציאליות ועוד

עוד בטרם אתם פונים לעו"ד דיני עבודה על מנת לוודא שחוזה העבודה שלכם תקין ואכן מגן על הזכויות שלכם, אתם יכולים לבדוק בעצמכם כי כמה סעיפים מרכזיים ובסיסיים מופיעים בחוזה. לאחר שווידאתם כי קיימת התייחסות לנושאים מרכזיים אלו, עו"ד דיני עבודה יוכל לעבור על החוזה ולוודא כי גם התוכן של כל סעיף, כולל "האותיות הקטנות", אכן תקינים ופועלים לטובתכם ולהגנה על זכויותיכם כעובדים. להלן חלק מאותן נקודות מרכזיות שחייבות להופיע בחוזה עבודה מקיף.

הגדרת תפקיד

הגדרה מפורטת של מעמדו של העובד במקום העבודה, ופירוט התוכן העיקרי של תפקידו, כך שהעובד יידע בדיוק מה מצופה ממנו במסגרת תפקידו החדש.

שעות העבודה

מהן שעות העבודה המצופות מן העובד? מה בנוגע לשעות נוספות? נושאים אלו עלולים להיות רגישים במיוחד, שכן בעידן המודרני כמות שעות העבודה המצופה מעובדים הולכת ומטפסת, ועשויה להשתנות בהתאם לאופי התפקיד והיכולת לעבוד מהבית. לכן, חשוב להתייחס לנושא זה במסגרת החוזה.

שכר

שכר העובד אינו בהכרח נתון פשוט וקבוע – בהתאם לסעיף הקודם הדן בשעות העבודה, מהו השכר המסוכם על שעות נוספות? האם השכר גלובאלי או לפי שעה? במידה ומדובר בשכר גלובאלי – מהו הסיכום הראשוני בנוגע למכסת שעות העבודה ומה קורה כאשר עוברים מכסה זו? את כל השאלות הללו חשוב להסדיר בחוזה בצורה מפורשת.

זכויות סוציאליות

פירוט מלא של כל הפרטים הנוגעים לימי מחלה וחופשה, הפרשות לפנסיה וכו'.

הוצאות רכב/נסיעות

פירוט בנוגע להחזרי נסיעות, או לסוג הרכב ואופי הניכויים הקשורים בשימוש ברכב החברה במקרה של קבלת רכב ממקום העבודה.

קיימות סוגיות נוספות שחשוב שיופיעו בחוזה עבודה מול מעסיק, אך הנקודות המצוינות לעיל הן מקום טוב להתחיל בו את הבדיקה הביקורתית שלכם את החוזה המונח לפניכם. בנוסף, מומלצת כאמור התייעצות נוספת עם עו"ד דיני עבודה במידה ואינכם בטוחים בנוגע לכל דבר קטן בחוזה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button