עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

זכויות עובדים במכרזים ציבוריים - עו"ד מכרזים

זכויות העובדים והתייעצות עם עו"ד מכרזים

לא רבים יודעים זאת, אבל בשנים האחרונות התחוללו שינויים מרחיקי לכת לטובת זכויות העובדים, בתחום המשפטי שנקרא מכרזים ציבוריים. מהם מכרזים ציבוריים וכיצד מתקשר עניין זה לזכויותיהם של עובדים ? כדי לענות על שאלה זו, מן הנדרש להבהיר תחילה את המושג "מכרזים ציבוריים" ומה תפקידו של עו"ד מכרזים.

עו"ד מכרזים

מהם מכרזים ציבוריים ?

מכרזים ציבוריים הינם הליכים משפטיים שגופים ציבוריים כגון משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, וכן גופים דו-מהותיים, צריכים לקיים על פי דין, כתנאי מוקדם לכל התקשרות חוזית עם ספק, לצורך רכישת טובין, הזמנת שירותים, או הזמנת הקמה של תשתיות. המכרזים הציבוריים מתנהלים בתנאי תחרות ובתנאי שוויון בין המתמודדים השונים. בסופו של ההליך המכרזי, צריך עורך המכרז – הגוף הציבורי שפרסם את המכרז – לבחור בהצעה הטובה ביותר. כלומר, עליו להכריז על המתמודד שהגיש את ההצעה המיטבית במובן של מחיר ואיכות (ביחס לדרישות המכרז) כהצעה הזוכה. אם עורך המכרז אינו בוחר בהצעה המיטבית או מעדיף מציע אחד על פני האחר משיקולים לא ענייניים קיימת למתמודד המקופח זכות לערער על ההחלטה על הגשת ערעור – עתירה מנהלית. עתירה כזו מוגשת על ידי עו"ד מכרזים, כלומר, עורך דין שהוא מומחה למכרזים, ואשר בתור שכזה ניתן להיעזר בשירותיו כדי לתקוף משפטית את ההחלטה המקפחת.

זכויותיהם של עובדים המועסקים על ידי זכייני מכרזים

התמודדות במכרז ציבורי הינה אתגר לא פשוט קל, כל שכן לזכות במכרז לאחר התמודדות מול מתמודדים – יריבים עסקיים נחושים ומנוסים. ישנם מתמודדים במכרזים, אשר יהיו מוכנים לפעול בדרכים לא הוגנות ובלתי נורמטיביות על מנת לזכות במכרז. אחד הדרכים לכך הינה הוזלת ההצעה במכרז, באופן שהיא תמצא בתור ההצעה האטרקטיבית ביותר מבחינה כלכלית עבור עורך המכרז. עד כאן, אין כל בעיה. הבעיה מתחילה כאשר, ההוזלה נעשית על חשבון זכויות העובדים. כלומר, המתמודד במכרז מוזיל את הצעתו, תוך שהוא שבפועל הוא "מפצה" על ההוזלה במכרז, באמצעות קיפוח עובדיו מזכויות היסוד המגיעות להם על פי חוק, כגון: שכר מינימום, דמי חופשה, דמי הבראה, החזר נסיעות וכו'.

מה לעשות אם זכויותיי כעובד קופחו על ידי זכיין של מכרז ציבורי ?

כאן צריך לעשות אבחנה ברורה בין עו"ד דיני מכרזים לבין עו"ד לדיני עבודה. הכתובת לקבל ייעוץ וייצוג בגין הפרת זכויותיו של מתמודד במכרז ציבורי הינה עו"ד דיני מכרזים. לעומת זאת, הכתובת לקבלת ייעוץ וייצוג במקרה של קיפוח זכויות היסוד של עובד אצל מעסיק שהוא זכיין של מכרז ציבורי הינה: עו"ד לדיני עבודה. בשנים האחרונות חלו התפתחויות משפטיות מרובות, המוסיפות הגנה על זכויות העובדים ואשר מקנות להם אפיקי פעולה אפקטיביים כנגד מעסיקים – זכייני מכרזים – המקפחים את זכויות עובדיהם. לכן, במקרה של קיפוח כאמור, מומלץ לפנות לעורך דין לדיני עבודה, כלומר, עורך דין שהוא מומחה לדיני עבודה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button