עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

שבוע העבודה יקוצר ל-42 שעות – צו הרחבה של שר העבודה והרווחה

שבוע העבודה יקוצר ל-42 שעות - לאחרונה פרסם שר הרווחה צו הרחבה אשר מעניק תוקף לצו אשר בא להרחיב את תחולתו של ההסכם הקיבוצי שנחתם במשק הישראלי מוקדם יותר השנה, לכלל עובדי המשק. הכוונה היא להחלתו של סעיף המקצר את שבוע העבודה הישראלי בשעה אחת, מ 43 שעות ל 42 שעות. להרחבתו של ההסכם השפעה ממשית על זכויות העובד הישראלי, למרות שבמקביל ההסכם והחוק שבא ליישמו כוללים גם לא מעט בעיות אשר עדיין דורשות טיפול.

שעות עבודה חודשיות - שעון נוכחות - לוטם מסיקה

שעון נוכחות - האם בקרוב נעבוד פחות שעות חודשיות?

מגמה לשיפור זכויות העובד - שיפור תנאים והעלאת השכר הממוצע

הצו המרחיב ומכיל את ההסכם הקיבוצי על כלל עובדי המשק הוא חלק ממגמה ארוכת טווח בעולם העבודה כולו (לפחות במדינות העולם המערבי), ובכללו גם במשק הישראלי, לשיפור זכויות העובד הממוצע, גובה המשכורת הממוצעת במשק והתנאים להם זוכים העובדים בענפי התעסוקה השונים.

המצב בישראל עדיין רחוק מלהיות אופטימאלי - בהשוואה למדינות מערביות אחרות, גם לאחר הקיצור הנוכחי, שבוע העבודה הישראלי הוא מהארוכים בעולם. המשכורת הממוצעת אינה מהגבוהות, כפי שרבים מאיתנו יודעים טוב מאוד... עם זאת, בהחלט מדובר בעוד צעד קטן ומבורך לעבר שוק עבודה מאוזן והוגן יותר, בו ניתנת יותר ויותר התייחסות ל- זכויות העובד ולרווחתו, לזמן שהוא זוכה לבלות עם משפחתו ולזמן מנוחה ולגמישות המתאפשרת בתכנון יום ושבוע העבודה, בהתאם לאילוצים השונים.

בעיות בחוק ומה עוד צריך לשפר

כבר ציינו חלק מהבעיות במשק העבודה הישראלי, אשר אינן ממש נפתרות גם לאחר מעבר החוק החדש ויישום צו ההרחבה. בנוסף לכך שלטעמם של רבים שבוע העבודה עדיין ארוך מדי בישראל, החוק החדש אינו מטפל במגזרים רבים במשק הכוללים אלפים רבים של עובדים. מגזר העצמאים, למשל, אינו נהנה מהצו החדש, ומדובר במגזר בו לרוב עובדים שעות רבות מדי שבוע. גם מי שעבודתו כרוכה בטיסות רבות לחו"ל לא ממש נשנה מהקיצור החדש, וניתן למנות עוד אינספור מקצועות, משרות ומגזרים אשר אינם נהנים מההקלות החדשות המועברות מדי פעם בשוק העבודה הישראלי.

כך שיש עוד עבודה רבה והרבה מה לשפר. מצב זכויות העובד הישראלי אולי טוב יותר מבעבר, אך עדיין יש הרבה לאן לשאוף...

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button