עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

פיצויים לעובד שעתי בעקבות פיטורים - פסק דין חדש

פיצויים לעובד שעתיהיקף העסקה משתנה

אחת הזכויות הבסיסיות המוקנות לעובדים במשק הישראלי הוא קבלת פיצויי פיטורים במקרה ופוטרו. גובהם של פיצויים אלו נקבע על פי מספר פרמטרים שונים דוגמת היקף ההעסקה של העובד, זמן עבודתו במקום העבודה, הסיבה לפיטורים ועוד. במקרה בו מדובר בתשלום פיצויים לעובד שעתי קיים אתגר מסוים בחישוב גובה הפיצויים להם הוא זכאי, במיוחד במקרים בהם היקף העסקתו של אותו עובד השתנה לאורך תקופת העסקתו באותו מקום עבודה. פסק דין חדש בן כמה חודשים מלבד קובע שיטה חדשה על פיה יש לבצע חישוב זה.

פיצויים לעובד שעתי

חישוב גובה הפיצויים על בסיס ממוצע שעות עבודהבאיזו תקופה?

עד לפסק הדין המדובר אשר ניתן בחודש יוני השנה (2017), חושבו פיצויים לעובד שעתי בישראל על פי פסק דין "סנונית" אשר ניתן לפני כעשרים שנים, וקבע את גובהם של פיצויי פיטורים במקרים אלו יש לחשב על סמך ממוצע שעות העבודה של אותו עובד במהלך שניים עשר החודשים האחרונים להעסקתו. אך כפי שצוין במתן פסק הדין החדש (אליו נגיע מיד), דרך חישוב זו עלולה לגרום לקיפוחיו של אחד הצדדים. למשל, במקרה ובמהלך השנה האחרונה להעסקתו עלה היקף ההעסקה של אותו עובד, ייפסקו לזכותו פיצויי פיטורים גבוהים מדי ביחס להיקף העסקתו לאורך רוב זמן העסקתו באותו מקום עבודה, מה שיקפח בפועל את המעסיק. במקרה ובשנה האחרונה דווקא ירד היקף העסקתו, המצב יהיה הפוך, ודווקא העובד יקופח.

פסק הדין מיוני השנה בא לתקן מצב זה ולסייע לשמור על זכויות העובד בעניין זה, בלי לקפח אף אחד מן הצדדים. על פי פסק דין זה, יחושבו פיצויים לעובד שעתי על פי היקף העסקתו הממוצע לאורך כל תקופת ההעסקה, ולא רק על סמך השנה האחרונה לעבודתו. כך, ייצג גובה סכום הפיצויים שייקבע את זכאותו של העובד לפיצויים בצורה טובה יותר, בלי לקפח אף אחד מן הצדדים.

במידה ונקלעתם לסכסוך בנוגע ל- פיצויים לעובד שעתי מומלץ להתייעץ ולפעול באמצעות עו"ד דיני עבודה, על מנת לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם, במקרה ואתם העובדים, או לשלם את גובה הפיצוי הראוי ולא יותר ממנו, בקרה ואתם המעסיקים...

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button