עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מכתב התפטרות – מתי צריך להגיש את המכתב?

מכתב התפטרות - מה צריך לדעת? 

עובד המעוניין לעזוב את מקום עבודתו, הן אם על מנת למצוא מקום עבודה אחר והן אם מכל סיבה אחרת, מחויב על פי חוק בהגשת מכתב התפטרות למעסיקו מבעוד מועד. הדרישה להגשת מכתב זה מעוגנת כאמור בחוקי העבודה בישראל, ומטרתה העיקרית היא לספק למעסיק פרק זמן מסוים בו יוכל להיערך לעזיבת העובד, למצוא מחליף מתאים וכו'. כמה זמן בטרם הפסקת מועד העבודה מחויב העובד בהגשת מכתב התפטרות ומה עלולות להיות ההשלכות במקרים בהם העובד אינו עומד בדרישות אלו?

מכתב התפטרות

אופן תשלום השכר והוותק במקום העבודה קובעים את מועד הגשת מכתב התפטרות

מועד הגשת מכתב ההתפטרות לו מחויב העובד על פי חוק נקבע בין השאר על ידי המאפיינים של אותו עובד במקום עבודה זה, ובעיקר – הגדרת העובד לצרכי שכר (כלומר – האם העובד מקבל שכר חודשי או שעתי) והוותק של העובד באותו מקום עבודה. ככל שהעובד מועסק באותו מקום עבודה לאורך זמן רב יותר, כך ההתראה שעליו להעניק למעסיק ארוכה יותר. הן עבור עובדים על בסיס שכר חודשי והן עבור עובדים שעתיים, בחודשים הראשונים לעבודה באותו מקום עבודה, על מכתב ההתפטרות להיות מוגש פרק זמן קצר יחסית לפני הפסקת העבודה. במהלך ששת חודשי העבודה הראשונים יש לתת התראה של יום עבור כל חודש עבודה, ובמקרה של עובד שעתי תנאי זה תופס גם לגבי השנה הראשונה כולה. עובד המקבל שכר חודשי, לעומת זאת,צריך להוסיף יומיים וחצי של התראה עבור כל חודש נוסף שעבד, החל מהחודש השביעי ועד לסיום שנת העבודה הראשונה. לאחר מכן, עולה פרק הזמן לו מחויב העובד להגיש מכתב התפטרות מראש באופן עקבי, על פי תקופת ההעסקה.

מה עלולות להיות ההשלכות של אי עמידה בדרישה להגשת מכתב התפטרות מספיק זמן מראש? ובכן, אלו תלויות בתנאים הספציפיים עבור כל עובד ועובד ומקום עבודתו, היחסים בין העובד למעסיק, עד כמה פוגעת ההתראה הקצרה (או היעדר ההתראה) במקום העבודה וכו'. כעיקרון, עלולה להיות פגיעה ב- פיצויי פיטורים, כמו גם בתנאים אחרים המעוגנים במסגרת זכויות העובד בישראל. במקרה ואתם מעוניינים להתפטר אך לא הענקתם התראה ארוכה מספיק, מומלץ להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה. לעיתים, הוא ימליץ לכם "לסחוב" עוד כמה ימים או שבועות במקום העבודה, על מנת להימנע מההשלכות השליליות שעלולות להיות להתפטרות ללא התראה מספקת.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button